Elmarad az edzés, ledöntött az influenza

Elmarad az edzés, ledöntött az influenza

Egy betegség soha nem jön jókor. Hát még a téli alapozás közepén, amikor épp kezdjük jó formában érezni magunkat... Mit érdemes ennünk, hogy a lehető leggyorsabban túl legyünk rajta? Erre válaszol a virtualfutok.hu egészségfejlesztési szakértője, Morvay-Tóth Cecília.

Sokunknak nem sikerült elkerülnie idén az influenzajárványt. De ha már így esett, nézzük, hogyan is lábalhatunk ki belőle a lehető leggyorsabban:
Ha influenzások vagyunk, a sok pihenés és folyadék fogyasztása mellett a megfelelő étrend is segíthet a tünetek kezelésében.
 
Hűs italok, gyümölcslevek
A hideg italok segítenek lehűteni a fájó, duzzadt, száraz torkot, és megelőzni a kiszáradást, ami segíti az influenza leküzdését. Persze nem jeges kólát javaslok, fogyasszunk inkább 100%-os gyümölcsleveket, így legalább megfelelő mennyiségű vitamint is juttatunk szervezetünkbe. Ha van módunk frissen préselt leveket fogyasztani, az a legjobb!
                            
Pulykás szendvics
A sovány pulykahús sok fehérjét tartalmaz, viszonylag könnyű megemészteni. Figyeljünk arra, hogy ne legyen túl fűszeres, mert az bizony felkavarhatja a gyomrunkat. A fehérje nélkülözhetetlen a felépüléshez. Felvágottak helyett sovány pulykahúst tegyünk a kenyerünkre!
 
Zöldséglevek
A saláták nem tartoznak a hagyományos betegeknek való ételek közé. Helyettük igyunk inkább egy pohár zöldséglevet, melynek segítségével immunerősítő antioxidánsokat juttatunk szervezetünkbe, mely nemcsak az influenza tüneteit enyhíti, de véd különböző daganatos megbetegedések kialakulása ellen is. Különösképpen fölhívnám a figyelmet a céklalére! Meghűléses, fölfázásos panaszok esetén mindig legyen kéznél egy jó pohárral!
 
Csirkehúsleves
A csirkeleves tápláló és hidratáló étel influenza esetére (is), emellett segíti a gyógyulást és enyhe gyulladáscsökkentő hatása is van. A forró csirkeleves tisztítja az orrjáratokat, valamint a benne található ásványi anyagok segítségével védi a szervezetet a baktériumok és vírusok ellen. Ha anyukánk, vagy nagymamánk készíti, 1-2 nap alatt rendbe jövünk! J
 
Fokhagyma
A fokhagyma szintén jó hatással van a légutakra, illetve az immunrendszer erősítésével javítja szervezetünk ellenálló képességét. Naponta legalább 1 gerezdet együnk belőle. Tipp: a lereszelt fokhagymát gyömbérrel és mézzel elkeverve járványmentes időszakon kívül is ajánlatos fogyasztani!
 
Gyömbér
Tanulmányok szerint a gyömbér segít a gyulladások csökkentésében, így hatékony szer lehet influenza idején is. A fűszer ráadásul az orrdugulást is segít megszüntetni! Adjuk ételeinkhez, vagy készítsünk teát belőle.
 
Forró tea
A zöld és a fekete tea kifejezetten ajánlott betegség idején. A gőz segíti a légzést és a légutak tisztulását. Egy kis méz enyhíti a torokfájás okozta kellemetlen tüneteket is. A citromlét érdemes inkább langyos állapotban a teába önteni, mert a C-vitamin magas hőmérsékleten azonnal elbomlik.  A kamillatea a házi patikák alapkelléke kell, hogy legyen!
 
Banán
A banán enyhíti a megfázással járó tüneteket, így a hányingert, a hányást és a hasmenést, amik gyerekeknél gyakran előfordulnak. Édes ízének köszönhetően könnyen lecsúszik.
 
Azoknak, akiket ledöntött a járvány, jobbulást, a többieknek jó egészséget kívánok!
 
Morvay-Tóth Cecília
Egészségfejlesztési szakember, a Liquid Lunch tulajdonosa
Az online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013
Az online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013
Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
Minden jog fenntartva! © VirtualFutok.hu 2016-2017