Néhány szó a szezont követő alapozásról

Néhány szó a szezont követő alapozásról

2016.11.02.
Mi az alapozás, miért fontos, és mikor van itt az ideje? Most megtudhatod Csontos Imre edző tanácsadónktól.

Alapozásról pár gondolatban, így az alapozási időszakban.

Köszönöm a bizalmatokat, nagyon jól esik. Az elmúlt hét napban négy megkeresést kaptam, hogy segítsek futásban!!!! Nagyon jól esik tudnom, hogy jó dolgot csinálok, és van rá igény! Most épp az alapozásról kérdeztetek üzenetben, úgy gondolom hasznos kiírni ide is (Látjátok, ezért jó ha kérdeztek, segítünk egymának is!).

És akkor a lényeg: az alapozás a versenyszezon végével érkezik el, azaz (az én csoportomnak) ezekben a hónapokban. A célja: pár erősebb hónap, ahol megalapozzuk azt, hogy jövő évben legyen egy alapedzettségünk, és azt tudjuk évközben fejleszteni.

Az eddigi km átlagot maximum 10-15%-al emeljük ezen hónapokra, lehetőleg ne úgy, hogy egy bemelegítés kedden 3 km helyett 12 lesz. Ennek nem sok értelme van, próbáljuk meg elosztani a km-eket, pl a résztáv is emelkedjen egy picivel, meg mondjuk a hétvégi hosszúfutás is.

Javaslom a hideg idő miatt a rövid szakaszos váltogatást, mert ez kevésbé intenzív, kevesebb benne a hirtelen mozdulat, mint a ré"z"távban ("résztáv" igazából de így hívom mióta egy ismerősöm félre értette és így írta le nekem-és ha jövőre sokat gyorsultál, akkor az már aranytáv-), így kevésbé sérültök.

Szóval alapozás... ezt azért tesszük, hogy később a picit visszavett km (példa: eddig 100km volt egy hét, most fölhúzzuk 115-re, és alapozás végén pedig visszavesszük 105-re), intenzitását emeljük évközben az alapozás után. Megalapozzuk magunkat kilométerekkel, majd fölpörgetjük a tempót.

Nem győzöm hangsúlyozni, amit eddig is kiemeltem: minden ember más. Az alapelv, az elmélet az lehet közös, de hogy ez mekkora kilométerszámot jelent, hány edzésből, mely napokon, hány réztávból és hány váltogatásból...... nah az olyan mint az egó: csak a baj van vele mert mindenkinek más.

Még egy fontos dolog: igen, ez a profi futóknál alkalmazott elv. De csak azért, mert valaki kezdő, lassabb futó, attól még az elv jó neki, hiszen ha más így nyert olimpiát.... akkor fejlődést eredményez a módszer, az biztos. De a módszer az elmélet....a gyakorlatban mindenki más, más kilométerszámot kell fusson, más elosztásban. Attól, hogy ők profik, nyugodtan elleshetünk tőlük pár dolgot. Nincs különbség abból a szempontból, hogy ő olimpiát nyer, te pedig a súlyoddal küzdesz, vagy az egészségedért robotolsz kőkeményen, esetleg épp a családodnak, unokádnak, feleségednek akarsz bizonyítani, és büszkeséget szerezni nekik egy maraton lefutásával. Az utóbbi példák semmivel sem kevesebbek egy profi bajnoki címnél. Ezt fontosnak tartottam leírni, remélem sok-sok futót tudok vele motiválni! Nah jó elég a dumából irány futni!!!!! :-----)))))))))

Ha kell segítség, hogy eligazodjatok, írjatok, ahogy azt az elmúlt héten többen is tettétek!

Jó koccanást: Csonti

Az online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013
Az online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013
Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
Minden jog fenntartva! © VirtualFutok.hu 2016-2017