Újévi fogadalom futóknak

Újévi fogadalom futóknak

2016.12.31.
Új év, új célok, új elhatározások, új fogadalmak, új versenyek. Nincs jobb apropó az életmódváltáshoz, átálláshoz egészségesebb táplálkozásra, vagy az edzések elkezdéséhez, újrakezdéséhez, mint az év első napja. Csontos Imre edző tanácsadónk posztjával zárjuk az évet.

Először is szeretném bejelenteni, hogy amennyiben valakinek az újévi fogadalma futással kapcsolatos, nagyon szívesen segítek! Sőt, azoknak a kezdő/újrakezdő futóknak, akik kitűzik célul, hogy felkészülnek a Virtualfutok.hu - Tavaszköszöntő futam nyolcadmaratoni távjára, díjmentesen állítok össze két hónapos, személyreszabott edzésprogramot. Mert nincs jobb motiváció a kitartó felkészüléshez, mint egy lefixált futóverseny-nevezés! Két hónap alatt erre a távra biztonsággal fel lehet készülni, különösen, ha szakembertől kaptok hozzá tanácsot.
 
Én egyébként az idén is megfogadom, ahogy azt tavaly is tettem, hogy jövőre sem fogadok meg semmit! Illetve… futok elszántan, ez lesz majd az első az életemben bla bla…tudjátok. Szokásos nyálas "sport a mindenem" duma. Hagyjuk. Kívülről fújjátok, nem untatlak.
 
A ti fogadalmatok is a futás? Esetleg nem tudjátok, hogyan kezdjetek hozzá? Mindenekelőtt elszántság! Komoly elszántságra van szüksége egy olyan futónak, aki az első lépéseit teszi meg, vagy épp most kezdi újra. El kell érni egy távot, aztán gyorsulni….
 
Minden ember különbözik, ezt mindig hangsúlyozom! Nem írhatom le, hogy mindenki fusson az első hetekben ezt, aztán azt, majd emezt. De az elv, az közös lehet mindenkinél. Az első, hogy az alap állóképességet elérjük, mondjuk le tudjunk futni ezer métert (de ez csak példa!). Ha elértük, akkor ezt gyorsítsuk föl. Ebben az esetben lehet az "igazi" edzéseket végezni. 300 méter bemelegítést követően pár darab rövid, de gyors futás, közte pihennőkkel. Amolyan mini sprintek (mindenkinek magához képest gyors futás), aztán 300 méter levezetés.
 
Ha ez megvan, ehhez lehet hozzátenni egy kis mennyiséget. Többet melegíteni, többet levezetni. Aztán megint gyorsulni picit, végül megpróbálni ugyanazon a sebességen több gyorsat futni. A futás három tényezőből áll: állóképesség, gyorsaság, gyorsasági állóképesség. Tehát mennyit tudsz futni, milyen gyorsan tudsz futni, illetve hány méterig bírod azt a gyorsat.
 
Ha megtiszteltek azzal, hogy igénybe veszitek tőlem a poszt elején felajánlott szolgáltatást, keressetek Facebookon!
 
BUÉK minden virtuálfutónak!
 
Az online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013
Az online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013
Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
Minden jog fenntartva! © VirtualFutok.hu 2016-2017